Online spilling

More
3 weeks 2 days ago #22 by kryogen
Online spilling was created by kryogen
Noen som vil prøve å spille rollespill og/eller brettspill online?

Det fins flere løsninger. For rollespill så har jeg lisenser for D20Pro og Roll20

Det fins også virituelle brettspillgreier.

Noen som vil prøve?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 weeks 2 days ago #28 by dustbag
Replied by dustbag on topic Online spilling
Ja, det høres bra ut i disse covid19-tider! Vil teste

More
3 weeks 1 day ago #29 by kryogen
Replied by kryogen on topic Online spilling
Har du Diskord konto? Diskord er veldig bra til online spilling
Eller Skype?

More
3 weeks 1 day ago #30 by dustbag
Har sendt deg Discord-info
The following user(s) said Thank You: kryogen

More
3 weeks 1 day ago #31 by kryogen
Replied by kryogen on topic Online spilling
Og jeg har lagt deg til. :)

More
3 weeks 1 day ago #34 by dustbag
I kveld testet vi virtuell rollespilling, nærmere bestemt d20Pro. Dessverre slet jeg med å få denne java-applikasjonen til å kjøre med openjdk under Linux, så vi kastet oss i stedet inn i web-appen roll20 .

Det var en overraskende positiv opplevelse. Etter å ha orientert oss rundt i applikasjonen gjennom rollene som spiller og DM - testet oppsett av kart, rulling av terninger, avspilling av stemingslyder, så rundet vi av med en kort dungeon crawl med Warhammer regelsett. Og jeg vil si det finnes potensiale i å spille på den måten, kanskje spesielt i disse covid-19-tider.

I roll20 finnes det et enormt antall spill å velge mellom, flere enn alle de andre systemene vi kikket på. Men det finnes en hel haug av slike systemer, f.eks. Fantasy Grounds og d20 Pro . Her finnes en sammenlikning av ulike VTT-systemer.

Etter kveldens sesjon, fant jeg ut at årsaken til at jeg ikke fikk d20pro til å fungere var at versjonen var for gammel, derfor lastet jeg ned seneste beta-versjon og gjorde meg litt kjent med det. Førsteinntrykket er at det ser veldig mye bedre ut enn roll20, og det hjelper jo på innlevelsesfaktoren. Men om det er bedre rent praktisk sett gjenstår å se. Uansett, så håper jeg flere vil bli med å teste virtuell rollespilling, det kan være et godt supplement til, men vil nok ikke kunne erstatte, god og gammeldags penn-og-papir-spilling.
The following user(s) said Thank You: kryogen

Time to create page: 0.155 seconds